T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SİVAS / MERKEZ - Sivas Fen lisesi

Ortak Sınav Yönergesi

 

T.C.

 

SİVAS VALİLİĞİ

 

SİVAS FEN LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ

 

SİVAS FEN LİSESİ ORTAK SINAV SİSTEMİ

 

 

Sivas Fen Lisesi Müdürlüğü Ortak Sınav Uygulama Yönergesi

 

Amaç

 

Madde – 1 Bu yönergenin amacı Sivas Fen Lisesinde yapılan ortak sınav uygulamalarının usul ve esaslarını düzenlemektir.

 

Kapsam

 

Madde – 2 Bu yönerge Sivas Fen Lisesinde yapılan ortak sınavların uygulamalarının yapılışına ilişkin esasları, görev ve sorumlulukları kapsar.

 

Dayanak

 

Madde – 3 Bu yönerge Millî Eğitim Bakanlığı 7 Eylül 2013 tarihinde Resmi Gazetede 28758 sayı ile yayınlanan Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

 

Madde – 4 Bu yönergede geçen,

 

a) Müdür; Okul müdürünü,

 

c) Sınav Koordinatörü; Okul Müdürünün sınavlarda görevlendirdiği Müdür Yardımcısını,

 

d) Rehber Öğretmen; Okul Müdürünün sınavlarda görevlendirdiği rehber öğretmeni,

 

e) Zümre öğretmen Başkanlar Kurulu Başkanı; Okulun Zümre Başkanları arasından belirlenen Zümre Başkanlar Kurulu Başkanını,

 

f) Sınavı uygulayacak Öğretmen; okulun öğretmenlerinden sınavlarda sınıfa dersi olan öğretmeni,

 

g) Ders Öğretmeni; Sınavı yapılacak dersin öğretmenini,

 

h) Yönetmelik; Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğini,

 

i) Sınav Koordinasyon Kurulu; Sınavın bu yönergede belirlenen esaslar doğrultusunda hazırlanmasını, uygulanmasını, sonuçlarının değerlendirilmesini, sağlayan kurulu,

 

j) Sınav Komisyonu; Sınavı yapılacak dersi okutan öğretmenleri,

 

k) Öğrenci: Sınava katılan Sivas Fen Lisesi Öğrencilerini,

 

l) Salon sınav tutanağı; Sınava giren öğrencilerin listesinin, yoklamasının, sınav uygulama esaslarına aykırı davranışların ve diğer özel durumların rapor edildiği gözcü öğretmen tarafından hazırlanan tutanağı,

 

m) Sınav Tutanağı; Sınavın bitiminde salon Sınav Tutanaklarının birleştirildiği tutanağı ifade eder.

 

 

 

 

 

T.C.

 

SİVAS VALİLİĞİ

 

SİVAS FEN LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ

 

İlkeler

 

Madde – 5

 

a) Öğrencilerin sağlıklı bir sınav ortamında bulunmaları sağlanarak, başarının artırılmasına katkıda bulunulur,

 

b) Ölçme ve değerlendirmede objektifliği sağlanması amaçlanır,

 

c) Sınıf ve şubeler arasında dikkat çekici ve anlamlı farklılıklar varsa tedbirlerin alınması sağlanır,

 

d) Öğrenci düzeylerini belirlenerek, geri dönüşüm sağlanıp; zümre öğretmenlerince eksik kalan konuların, derslerin pekiştirilmesi sağlanır,

 

e) Sınavın planlanan takvime uygun olarak, belirli bir disiplin içinde yapılmasını sağlamak, öğrencilerin sınav kaygısını azaltmak esastır,

 

f) Aynı sınıf düzeyinde ders okutan öğretmenlerin program birlikteliğini sağlamak ve şube başarısını sınıflar seviyesinde izlemek ve geliştirmek esastır,

 

g) Öğrencilerin ortak sınav uygulamalarına hazırlamak ve merkezi sınav kaygısını azaltmak esastır.

 

Sınav Koordinasyon Kurulu ve görevleri

 

Madde – 6 Sınav Koordinasyon Kurulu; Okul Müdürü veya görevlendirmesi halinde Müdür yardımcısı veya Sınav Koordinatörü başkanlığında Sınav Koordinatörü, bir rehber öğretmen, Zümre Başkanlar Kurulu Başkanından oluşur.

 

Sınav Koordinasyon Kurulu görevleri

 

a) Sınav Koordinasyon Kurulu, yıllık çalışma takvimine uygun olarak, yıllık planlar, zümre öğretmenler kurulu kararlarını göz önünde bulundurarak, öğretim yılı içinde yapılacak sınavların planlamasını yapar.

 

b) Hazırlanan sınav takvimini öğrenci, veli ve öğretmenlere duyurur.

 

c) Sınavların yapılması ile ilgili uygulama esaslarını belirler,

 

d) Sınav uygulamasına ilişkin dokümanları hazırlayarak ilgililere duyurur.

 

e) Sınavların hazırlanması, uygulanması, değerlendirilmesi sırasında ortaya çıkacak sorunların çözümüne yönelik kararları alır ve uygulatır.

 

Sınav Komisyonunun oluşturulması

 

Madde – 7 Sınav Komisyonu; Sınavı yapılacak dersin Zümre Başkanının başkanlığında o sınıf seviyesinde ders okutan öğretmenlerinden oluşur.

 

 

Sınav Komisyonunun Görevleri

 

Madde – 8; Sınav Komisyonu

 

a) Sınıf seviyesinde Ünitelendirilmiş yıllık plana göre programda işlenen konuları tespit eder,

 

b) Soru hazırlanacak konuları belirler,

 

c) Sınavın türünü belirler, Sınav Uygulama Komisyonuna zümre kararıyla bildirir,

 

d) Sınav sorularını ve cevap anahtarlarını hazırlar ve birer nüshasını arşivlenmek üzere Sınav Koordinasyon Kurulu başkanına teslim eder,

 

e) Sınav Soru kâğıdının yazı türünü, punto büyüklüğünü, kâğıt kenar boşluğunu, şekil yönünden öğrencilerin kolayca okuyup anlayabilecekleri düzgün ve anlaşılır bir dil ile hazırlar,

 

f) Sınav soru kâğıdında ve cevap anahtarında dersin adı, kaçıncı sınav olduğu, sınıf seviyesi ve sınav komisyonu üyelerinin isimlerini belirtir, imzalanmış şekilde müdür yardımcısının onayına sunar,

 

g) Sınav soru kâğıtlarının öğrenci sayısı kadar çoğaltılarak sınav gününden en az bir gün önce Sınav Koordinatörü nezaretinde salon düzeyinde tasnifini yapar, sınav salonlarına göre kapalı zarf içinde saklanmasını sağlamak üzere Müdür yardımcısına teslim eder,

 

h) Sınavın uygulanması sırasında oluşabilecek problemleri ortadan kaldırmak üzere salon başkanlarından gelen istek üzerine öğrencilerin bilgilendirilmesini sağlar,

 

i) Sınavın bitiminde Sınav Koordinatörü nezaretinde salonlardan gelen sınav evrakını ve salon sınav tutanağını teslim alır,

 

j) Sınav evraklarının ders, sınıf ve şubeler bazında tasnifini yaparak ders öğretmenlerine teslim eder,

 

k) Süresi içinde sınav kâğıtlarının değerlendirilmesini, elektronik ortama aktarılmasını, öğrenciye duyurulmasını sağlar,

 

l) Sınıf seviyesinde soru analizi, sınav başarısına ilişkin değerlendirmeyi yaparak zümre başkanına teslim eder,

 

m) Sınav analizine göre programın işlenişinde meydana gelen aksamaları tespit eder, çözümü için zümresinde görüşerek gerekli tedbirleri alır,

 

n) Sınavlarda kullanılacak başarı durumu, not analizi vb. veri değerlendirme formlarını hazırlamak, değişiklikler yapmak.

 

Sınavın uygulanması

 

Madde – 9 Sınav Koordinasyon Kurulu tarafından hazırlanan sınav takvimine uygun olarak sınavı yapılacak dersler ve sınav salonları tespit edilir.

 

Sınav Koordinatörü tarafından her sınav salonunda aynı sınıf seviyesinden öğrencilerin, yan yana ve arka arkaya gelmeyecek şekilde oturma planı hazırlanır, yürütülmesi denetlenir.

 

Oturma planı sınavdan önce sınıf panolarına ve sınav salon kapılarına asılarak ilan edilir.

 

Sınavlar her salonda en az bir öğretmen sorumluluğunda yapılır.

 

 

Sınav Süresi

 

Madde –Sınav süresi bir ders saatidir, zorunlu hallerde sınav komisyonu tarafından belirlenir, salon sınav oturma planında belirtilerek öğrencilere duyurulur.

 

Sınavın değerlendirilmesi

 

Madde – 11 Sınav bitiminde öğretmen tarafından, sınav komisyonuna teslim edilen sınav evrakları, tasnif edilerek ilgili öğretmenlere, sınav tutanağı ile birlikte teslim edilir.

 

Ders öğretmenleri tarafından süresi içinde okunup değerlendirilerek öğrencilere duyurulur, elektronik ortama işlenir. (e-okul)

 

Sınıf, şube seviyesinde soru analizi, sınav başarısına ilişkin değerlendirme yapılır, sonuçlar zümre başkanına teslim edilir.

 

Sınav kâğıtları ders öğretmeni tarafından incelenirken; boşluklar kapatılır, yanlışların altı çizilir, cevap anahtarına göre puanlama yapılır, toplamlar alınarak kâğıt üzerinde belirtilir.

 

Sınav sonucuna itiraz

 

Madde – 12 Sınav kâğıdını görmek isteyen öğrencinin sınav evrakı ders öğretmeni tarafından, Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği hükümlerine uygun olarak yeniden incelenir.

 

Sınava Katılmayanlar

 

Madde – 13 Sınava girilmemesi durumunda salon sınav yoklama listesinde sınava girilmediği belirtilir.

 

Bu sınavlar sırasında;

 

a) Kendisinin veya yakınlarının tedaviyi gerektiren hastalığı,

 

b) Bilim, tiyatro, spor, müzik, folklor gibi ulusal ve uluslararası etkinliklere katılma,

 

c) Kaza, ölüm, doğal afet, yangın, gözaltına alınma veya tutuklanma gibi nedenlerle sınava giremeyenler, resmî-özel kurum veya kuruluşlardan alacakları rapor ya da belgeyi sınavın yapıldığı günü izleyen 5 iş günü içinde vermeleri durumunda okul müdürlüğünce belirlenecek tarihlerde sınava alınır. Ancak bu süre, özrün durumuna göre okul müdürünce uzatılabilir.

 

d) Geçerli özrü olmadan sınava katılmayan veya projesini vermeyen ve performans çalışmasını yerine getirmeyen öğrencilerin durumları puanla değerlendirilmez. Ancak aritmetik ortalama alınırken sayıya dâhil edilir. e-Okula ‘’G’’İbaresi ile girilir.

 

 

 

Kopya çekme ve sınav kurallarını ihlal etme

 

Madde – 14 Sınavlarda kopya çeken veya çekilmesine yardım eden öğrenciler sınav salonundan çıkarılır ve o sınav için puan değerlendirilmez. e-Okula ‘’K’’İbaresi ile girilir. Ancak aritmetik ortalama alınırken sayıya dâhil edilir. Durum görevlilerce bir tutanakla belirtilir.

 

Sınav kurallarını ihlal eden öğrenciler hakkında sınavda kopya çekenler gibi işlem yapılır.

 

 

 

Okul Müdürünün Görevleri

 

Madde – 15 Okul Müdürünün görevleri şunlardır;

 

a) Sınav Koordinasyon Kurulunun tabii üyesidir.

 

b) Sınavın hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini sağlatır.

 

c) Sınavların sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için ilgili komisyonları ve görevlileri belirler, yönetmelikler ve bu yönergede belirtilen esaslar çerçevesinde çalışmalarını sağlatır.

 

d) Görevlilerin ve komisyonların çalışmalarını denetler, karşılaşılan sorunların çözümü için gerekli tedbirleri aldırtır.

 

e) Sınav süresince sınav yapılan bina ve salonları denetler, denetletir.

 

 

 

Müdür yardımcısının görevleri

 

Madde – 16 Müdür yardımcısının görevleri şunlardır;

 

a) Sınav Koordinasyon Kurulunun tabii üyesidir.

 

b) Sınavların sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için ilgili komisyonları ve görevlileri belirler, yönetmelikler ve bu yönergede belirtilen esaslar çerçevesinde çalışmalarını sağlar.

 

c) Sınav kâğıtlarının şekil açısından (öğrencilerin kolayca okuyup anlayabilecekleri şekilde; yazı türü, punto büyüklüğü, kâğıt kenar düzeni, sınav komisyonu isimleri, sınavı adı başlık, vb.) incelemesini yapar. Varsa eksikliklerin giderilmesini sağladıktan sonra sınav kâğıtlarının yeterli sayıda çoğaltılmasını sağlar ve muhafaza eder.

 

d) Görevlilerin ve komisyonların çalışmalarını denetler, karşılaşılan sorunların çözümü için gerekli tedbirleri alır.

 

e) Yapılan her sınav için soru ve cevap anahtarlarını alarak arşiv oluşturulmasını sağlar.

 

f) Sınav süresince sınav yapılan bina ve salonları müdür adına denetler.

 

g) Sınav sonuçlarının öğrencilere süresi içinde duyurulmasını, elektronik ortama girilmesini müdür yardımcılarıyla birlikte denetler ve yaptırır.

 

 

 

Sınav Koordinatörünün Görevleri

 

Madde – 17 Okul Zümre Başkanının görevleri şunlardır;

 

a) Sınav Uygulama Komisyonunun tabii üyesidir.

 

b) Sınavların güvenli ve sorunsuz şekilde hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini koordine eder.

 

c) Sınav takvimine uygun olarak, sınavların belirtilen zamanlarda yapılması ile ilgili tedbirleri alır.

 

d) Sınav yapılacak salonlarını, öğrencilerin hangi salonlarda sınava gireceklerini belirler,

 

e) Sınav öncesinde öğrencilerin hangi sınav salonlarında sınava gireceklerini gösteren sınıf oturma planını sınıf panolarına ve sınav salon kapılarına astırmak suretiyle ilan eder.

 

f) Sınava girecek engelli öğrencileri göz önünde bulundurarak gerekli tedbirleri alır, özel durumları sebebiyle diğer öğrencilerle birlikte sınava alınamayacak öğrencilerin uygun yerde sınava alınması ile ilgili gerekli tedbirleri alır.

 

g) Sınav sorularının salonlara göre tasnif edilmesinde sınav komisyonuna nezaret eder.

 

h) Her salona ait sınav evraklarını sınavın yapılmasından en az bir gün önce sınav komisyonundan teslim alarak soruların güvenli bir şekilde muhafaza edilmesini müdür yardımcısıyla birlikte sağlar.

 

i) Sınavın bitiminde salon sınav evraklarını sınav komisyonu üyeleri eşliğinde öğretmenlerden teslim alır.

 

k) Sınav kâğıtlarının tasnifini yaptırarak, sınav tutanağını hazırlar ve Sınav Koordinasyon Kuruluna teslim eder.

 

l) Tamamlanan sınavlara ait evrakların arşivlemesini Müdür yardımcısıyla birlikte sağlar.

 

m) Optik form ile yapılan sınavların okunmasında ilgili ders öğretmenleri ve ölçme ve değerlendirme ve test merkezi arasındaki koordinasyonu sağlar.

 

h) Öğrencileri sınavlarda uyması gereken kurallar konusunda bilgilendirir.

 

i) Sınavın uygulanması sırasında ortaya çıkabilecek sorunları çözer.

 

k) Sınav soruları ve cevap anahtarı sınavdan sonra okul panosunda ilan eder.

 

l) Cevap anahtarında her soruya verilecek puanlar cevap anahtarında belirlenir.

 

m) Puanlamalar soru tarzlarına göre ayrıntılı olarak gösterilir.

 

n) Sınav başlama ve bitiş saatleri tahtaya öğrencinin görebileceği şekilde yazılır

 

o) İlk 10 dakika sınava hazırlık yapılması, yoklama yapılması ve sınav oturma düzeninin sağlanması için kullanılır.

 

 

 

Rehber öğretmenin Görevleri

 

Madde – 18 Rehber öğretmenin Görevleri şunlardır;

 

a) Sınav Uygulama Komisyonunun tabii üyesidir.

 

b) Sınavlar sırasında ortaya çıkan sorunların tespitini yapar.

 

c) Öğretmen ve öğrencilerden sınavlarla ilgili istek, dilek, şikâyet ve önerileri toplayarak Sınav Koordinasyon Kurulunun bilgisine sunar.

 

d) Sınavlarda çıkan problemlerin çözümüne yönelik pedagojik önerilerde bulunur.

 

e) Öğrencilerde sınav kaygısını ortadan kaldıracak çalışmalar yapar.

 

f) Ölçme-Değerlendirmede objektifliği artıracak çalışmalar yapar.

 

Zümre Başkanlar Kurulu Başkanının görevleri

 

Madde – 19 Zümre Başkanlar Kurulu Başkanının görevleri şunlardır;

 

a) Sınav Koordinasyon Kurulunun tabii üyesidir.

 

b) Zümre başkanlarının kararları doğrultusunda Sınav Uygulama Komisyonunu bilgilendirir, uygulamaya ilişkin önerilerde bulunur.

 

c) Zümre Başkanları ile Sınav Uygulama Komisyonu arasında koordineyi sağlar.

 

 

 

Sınıfa dersi olan ve sınavı uygulayacak öğretmenin Görevleri

 

Madde – 16 Öğretmen Görevleri şunlardır;

 

a) Salon sınav zarfını sınav komisyonundan sınavdan hemen önce alır, sınavın başlamasından beş dakika önce görevlendirildiği sınav salonunda hazır bulunur.

 

b) Öğrencilerin Salon Sınav yoklama listesinde belirtilen sınav oturma planına göre oturmalarını sağlar, aksine davranışları engeller.

 

c) Öğrencilerin yoklamalarını alır, sınava girmeyen öğrencilerin salon sınav yoklama listesindeki isimleri karşısına “SINAVA GİRMEDİ” şeklinde yazar.

 

d) Sınav kurallarına uymayan öğrencileri uyarır, kurallara uymalarını sağlar. Uymayan öğrencilerin sınav salon yoklama tutanağına “Sınavı İptal edilecektir” ifadesini yazar, varsa belgelerini ekler.

 

e) Öğrencileri cep telefonlarının sınav esnasında sınıfta bulundurmamaları, “Telefonu olduğu tespit edilen öğrencinin sınavı iptal edilecektir” şeklinde uyarır. Aksine davrananların sınavlarının iptali için gerekli işlemi yapar.

 

f) Sınıf düzeylerine ve derslerine göre sınav soru kâğıtları varsa optik formlarını dağıtır.

 

g) Aynı seviyede sınava giren öğrencilerden arka arkaya gelmesi halinde farklı grup sınav soru kâğıdı verir.

 

h) Sınavın gecikmeye mahal vermeden süresinde başlatır. Sınavın bitimine 10 dakika kala öğrencileri “son on dakikanız” kaldı şeklinde sözlü olarak uyarır.

 

i) Salon sınav evrakını imzalar.

 

j) Sınav süresince salondan sınavı biten öğrencinin çıkmasına izin verir.

 

k) Sınav bitiminde derslere göre sınav kâğıtlarını tasnif edip, salon yoklama listesiyle birlikte sayarak Sınav Komisyonuna teslim eder.

 

Öğrencilerin Uyacağı Kurallar

 

Madde – 22 Öğrencilerin Uyacağı Kurallar şunlardır;

 

a) Sınavlara katılmak, sınavlardan en az (5) beş dakika önce sınav yapılacak salonda hazır bulunmak,

 

b) Oturma planında belirtilen yerde, gerekli görmesi halinde gözcü öğretmenin belirlediği yerde oturmak,

 

c) Cep telefonu getirmemek,

 

d) Kopya çekmemek, çektirmemek, çekilmesine yardımcı olmamak,

 

e) Sınav huzurunu ve disiplinini bozmamak, sınav esnasında yüksek sesle konuşmamak,

 

f) Açıklanması gerekli veya anlaşılmayan sorular var ise herkesin duyabileceği şekilde gözcü öğretmene sormak,

 

g) Sınav salonundan süresinden önce çıkmamak, Gözcü öğretmenin uyarılarına uymak,

 

h) Boş kâğıt vermemek, kâğıtlara özel işaret koymamak,

 

i) Yazılan cevapları anlaşılır, düzgün, okunabilir şekilde yazmak,

 

j) Sınav esnasında yanında silgi ve kurşun kalem bulundurmak, ders kitabı, defteri ve kopya sayılabilecek materyal bulundurmamak,

 

k) Sınav öncesinde devamsızlık yapmamak,

 

Yürütme

 

Madde – 23 Bu yönergeyi Sivas Fen Lisesi Müdürü yürütür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.12.2018

 

Anakız YÖRÜK

 

Okul Müdürü

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.10.2013 - Güncelleme: 19.11.2024 13:33 - Görüntülenme: 4301
  Beğen | 0  kişi beğendi